wtorek, 15 kwietnia 2014

Placki ziemniaczane z marchewką i pietruszką.

Cześć Wszystkim! :)

Dzisiaj kolejny pyszny wpis. :D


Kilka dni temu zrobiłam z mamą trochę inne placki ziemniaczane.
Pomysł podsunęła nam koleżanka mojej mamy. 
Stwierdziłyśmy, że można spróbować zrobić trochę inne placki i powiem szczerze, że to było PYCHA!


Po przepis zapraszam w "czytaj więcej".



Do zrobienia placuszków potrzebujemy:

  • ok. 1 kg. ziemniaków
  • 1 marchewkę
  • 1 pęczek natki pietruszki
  • przyprawę do ziemniaków
  • jajko
  • vegetę
  • sól i pieprz
  • olej


KROK 1:

Ścieramy na tarce marchewkę i szatkujemy drobno pietruszkę. 

marchewka i pietruszka

KROK 2:

Ziemniaki ścieramy na tarce lub miksujemy w blenderze. Obojętne. :)

starte ziemniaki

KROK 3:

Dodajemy do ziemniaków sól, pieprz, jajko, vegetę i przyprawę do ziemniaków. Mieszamy.

placki ziemniaczane

KROK 4:

Wsypujemy marchewkę i pietruszkę. (Ja dodałam jeszcze trochę tartego, żółtego sera.)

placki ziemniaczane z marchewką

KROK 5:

Całość dokładnie mieszamy. Jeśli masa będzie baardzo rzadka można dodać trochę mąki.

placki ziemniaczane z marchewką

KROK 6:

Na mocno rozgrzanym oleju smażymy nasze placuszki.
Najlepiej jeśli one będą małe a grubsze - wtedy łatwiej się je obraca na drugą stronę.

placki ziemniaczane bez mąki

KROK 7:

Tak usmażone placuszki możemy polać kwaśną śmietaną i gotowe.
PS. Ja placki po usmażeniu wyciągam najpierw na talerz okryty ręcznikiem papierowym żeby "oddać" mu trochę tłuszczu. :)

placki ziemniaczane z marchewką i pietruszką

placki ziemniaczane z marchewką i pietruszką


Smacznego! :))




/Karolina.


PS. Zostawiajcie w komentarzach adresy swoich blogów, będzie mi łatwiej i szybciej do Was trafić. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie Wam dziękuję za komentarze. :)
Każdy jest dla mnie bardzo ważny.:) Odwiedzam wszystkich komentujących. :)
Na pytania odpowiadam pod Twoim komentarzem. :)
Jeśli dodasz mnie do obserwowanych będę się bardzo cieszyć i chętnie się odwdzięczę. :)